Alla inlägg den 1 januari 2009

Av 4 barnsmamma - 1 januari 2009 15:47

Skönt med en ny sida och slippa de där hökarna som hängde över mig varje minut, varje timme, varje dag.


Nåja nytt år, nya tag, ny blogg :-)


Mitt nyårslöfte var som sagt att gå ner i vikt och det ska jag kämpa med nu frammåt.

Idag vaknade vi runt 10 tiden och jag var inte hungrig, fastnade vid datorn och raderade gamla bloggen och fixade en ny blogg.

De ringde från jobbet och undrade om jag kunde jobba för en som var sjuk, Svärmor ringde om barnen skulle iväg och åka skridskor på en liten göl i närheten. Niklas åkte iväg med den runt 13.30


Sen var klockan plötsligt 14 och jag hade inte ens ätit frukost så jag kokade mig lite fullkornspasta med liiite riven ost och ketchup på.

3 points för pastan, ca 2 points för osten och 0.5 points för ketchupen.

= 5.5 points har jag ätit idag bara om man räknar VV points.

Och jag får väl äta runt 23 points kan jag tänka mig.


Alldeles för lite, men bättre det än och äta för mycket som jag brukar göra.

Vet inte vad jag ska äta mer idag, ska bre 2 smörgåsar med lätt o lagom och gurka på..blir väl runt 5 points kan jag tänka och då är jag uppe i 10.5 points.

Ja jesses, det är inte lätt.


Men imorgon får jag äta mer....


Fler än jag som ska gå ner i vikt efter nyår?

Ska vi följas åt?

Vi kan avrapportera varje vecka via min blogg hur det gått och hur mycket vi gått ner kanske?

Som en liten sporre?

Bara att skicka en kommentar till översta inlägget varje torsdag.

Kämpa på nu tjejer !


Av 4 barnsmamma - 1 januari 2009 10:36

Då är jag tillbaka på bloggagratis, pga för stort tryck från vissa anhöriga så valde jag att avsluta min blogg på blogg.se.

Jag vill bara vara ifred och väljer därför en ny blogg som de inte kan läsa.

Jag ska försöka att inte skriva barnens eller mitt hela namn för då kan de väl söka efter det på google.

Går det så ska jag spärra sökfunktionen till min sida.


2009 ska bli ett lyckligare och bättre år på alla sätt.

Gott nytt år på er !

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards