Direktlänk till inlägg 1 januari 2009

Vad skönt

Av 4 barnsmamma - 1 januari 2009 15:47

Skönt med en ny sida och slippa de där hökarna som hängde över mig varje minut, varje timme, varje dag.


Nåja nytt år, nya tag, ny blogg :-)


Mitt nyårslöfte var som sagt att gå ner i vikt och det ska jag kämpa med nu frammåt.

Idag vaknade vi runt 10 tiden och jag var inte hungrig, fastnade vid datorn och raderade gamla bloggen och fixade en ny blogg.

De ringde från jobbet och undrade om jag kunde jobba för en som var sjuk, Svärmor ringde om barnen skulle iväg och åka skridskor på en liten göl i närheten. Niklas åkte iväg med den runt 13.30


Sen var klockan plötsligt 14 och jag hade inte ens ätit frukost så jag kokade mig lite fullkornspasta med liiite riven ost och ketchup på.

3 points för pastan, ca 2 points för osten och 0.5 points för ketchupen.

= 5.5 points har jag ätit idag bara om man räknar VV points.

Och jag får väl äta runt 23 points kan jag tänka mig.


Alldeles för lite, men bättre det än och äta för mycket som jag brukar göra.

Vet inte vad jag ska äta mer idag, ska bre 2 smörgåsar med lätt o lagom och gurka på..blir väl runt 5 points kan jag tänka och då är jag uppe i 10.5 points.

Ja jesses, det är inte lätt.


Men imorgon får jag äta mer....


Fler än jag som ska gå ner i vikt efter nyår?

Ska vi följas åt?

Vi kan avrapportera varje vecka via min blogg hur det gått och hur mycket vi gått ner kanske?

Som en liten sporre?

Bara att skicka en kommentar till översta inlägget varje torsdag.

Kämpa på nu tjejer !


 
 
Hanna

Hanna

1 januari 2009 16:24

Jag tänkte också ta tag i min vikt igen har gått upp 10 kg sedan jag slutade VV:a sist.

Jag kommer köra igång den 12 så då vill jag görna vara med och rapprtera.

Lycka till med vikten nu.

http://thoughts.bloggagratis.se

 
Ulrica

Ulrica

1 januari 2009 19:40

Mitt projekt 2009 är att gå ner x antal kg och jag startar idag. Inte med att räkna points och sånt utan små förändringar och hoppas att det ger resultat så småningom.
Vi får önska varandra lycka till!
Kramiz

http://livetivillan.blogspot.com

 
Ingen bild

Pernilla

1 januari 2009 22:20

Skönt om du får vara ifred nu, Skall också försöka ta tag i vikten igen, den har bara skenat iväg de sista månaderna.Äter dock medicin som gör att man ökar i vikt men jag skall försöka iallafall. Må så gott, Kram

 
Bina

Bina

2 januari 2009 19:04

Jag nystartade idag efter två veckors uppehåll... du fixar detta om du vill!

http://viljan.wordpress.com

 
Åsa

Åsa

2 januari 2009 23:34

Jag har också massa kilon som envist hänger sig fast överallt:/ Ska allvarligt ta tag i dem nu men jag börjar nog på allvar när skolorna börjar nästa vecka. Då blir det att räkna points. Jag vet ju att det går bara man kämpar.

http://whilto.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 4 barnsmamma - 4 januari 2009 11:03

Har sökt och sökt efter den perfekta bloggen... gillar inte riktigt bloggagratis och nu har jag äntligen fått en blogg som liknar den gamla !   Förlåt för mitt krångel...men här finns jag istället:   http://lykke-li.blogspot.com/ ...

Av 4 barnsmamma - 4 januari 2009 10:15

Helgen som gått har inte varit bra viktmässigt. Igår var jag bara såååååå sugen och tänkte, äsch det är ju lördag. Så jag tog mer tacos än tänkt från början, sen blev det chips och smörpopcorn + center och plopp när vi tittade på Jurassic park- The l...

Av 4 barnsmamma - 4 januari 2009 10:11

Taget på Öland på annandagen när vi skulle åka hem.   Läste precis artikeln i gårdagens aftonbladet om Alex schulman och hans bror. Fy vad jag blir ledsen, hur kan man göra sig rolig på andras bekostnad. Bara för att få en av sveriges mest lästa blog...

Av 4 barnsmamma - 4 januari 2009 10:03

Det är så underbart när V och S leker utan att bråka. När man hör att de har roligt och skrattar ihop. Det är lycka !!   Mamma, hoppas sängen fungerar igen. Ja den kärvade när barnen lekte i den så den fastnade i den stälningen som bilden visar.    ...

Av 4 barnsmamma - 4 januari 2009 09:57

Vi gick upp kl 09.00 här idag, gud så skönt det är att få sova länge. Jag har haft såna lustiga drömmar inatt... fattar inte varför men det var underbara drömmar som jag hoppas att jag får drömma även nästa natt :-).     Idag ska jag göra min hemuppg...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards